- Исторически фон: Moët & Chandon е основан през 1743 година от Клод Моет. Moët & Chandon е една от най-старите производители на шампанско и играе важна роля в популяризирането на шампанското извън Франция.
- Присъствие на известни личности: Moët & Chandon е била любима марка на много известни личности и кралски особи през годините. Един от най-забележителните клиенти е император Наполеон Бонапарт, който често пиел шампанско Moët & Chandon и даже е използвал лозунга „Moët & Chandon – марката на Наполеон“.
- Иновации в производството: Moët & Chandon е пионер в много от техниките на производство на шампанско, включително в методите за отлежаване и съхранение. Moët & Chandon също така играят важна роля в развитието на системата за измерване на зрялост на шампанското.
- Винена селекция: Брендът Moët & Chandon е известен със своето разнообразие от шампанско. Най-популярните са Moët Impérial, Moët Rosé Impérial и Moët & Chandon Grand Vintage.
- Еко и социална отговорност: Компанията е ангажирана с устойчиво развитие и отговорност към околната среда. Те активно работят по проекти за опазване на околната среда и устойчиво управление на лозята.
- Фестивали и събития: Moët & Chandon е известен със своето присъствие на луксозни събития и фестивали по целия свят. Те често са спонсори на големи събития, включително кинофестивали и модни ревюта.
- Историческа роля: Moët & Chandon играе важна роля в историческите събития. По време на Първата световна война, компанията произвежда шампанско за френската армия, за да подкрепи морала на войниците. Те дори създават специални бутилки, които да бъдат лесно транспортирани.
- Голяма лозова площ: Moët & Chandon притежава около 1,200 хектара лозя в региона на Шампан, което ги прави един от най-големите производители на шампанско. Лозята са разположени в най-добрите тероари, които са специално избрани за производство на шампанско от най-високо качество.
- Иновации в отлежаването: Moët & Chandon са известни с иновациите си в методите на отлежаване на шампанското. Те използват специални техники и технологии за съхранение и създаване на идеалните условия за зрялото шампанско.
- Културни събития: Moët & Chandon е спонсор на множество културни събития, включително знаменития "Moët & Chandon Effervescence" в Париж и "Moët & Chandon Grand Day" на различни локации в света. Тези събития обединяват хора от различни сфери на живота и подчертават стила и лукса на марката.
- Кино и филмови връзки: Moët & Chandon има дългогодишни отношения с киното. Те са спонсори на премиерните вечери и събития на Оскарите, както и на други важни кинофестивали. Това допринася за репутацията им на луксозна и стилна марка.
- Известни дизайнерски бутилки: Moët & Chandon също така сътрудничи с известни дизайнери и артисти за създаването на лимитирани серии бутилки. Например, те са сътрудничили с известния дизайнер Дома Кристиан Диор и са пуснали специални издания на своето шампанско, което добавя допълнителен лукс и стил.
- Ролята на Бранд амбасадорите: Moët & Chandon има дълга традиция да работи с известни личности, които са амбасадори на марката. В миналото те са си сътрудничили с личности като актрисата Дженифър Лопес и моделите Кейт Мос и Кара Делевинг. Тези партньорства допринасят за глобалната популярност на марката.
- Пионери в шампанско в кулинарията: Moët & Chandon е една от първите марки, които започват да предлагат специализирани шампански за готвене и гастрономически събития. Те експериментират с различни вкусове и комбинации, които допринасят за кулинарния опит.
- Легендарните „Милион бутилки“: Всяка година Moët & Chandon произвеждат над 30 милиона бутилки шампанско. Това не само подчертава мащаба на тяхното производство, но и тяхната способност да поддържат високи стандарти за качество.
- Културно наследство: Музеят на Moët & Chandon в Еперне, Франция, предлага дълбочинно вникване в историята и културното наследство на компанията. Посетителите могат да видят исторически документи, бутили и оригинални етикети, които разказват историята на марката.
- Дългосрочни инвестиции в иновации: Moët & Chandon активно инвестира в изследвания и разработки на нови технологии за подобряване на качеството на шампанското. Те са лидери в проучванията на нови методи за отлежаване и оптимизиране на процеса на ферментация.
- Сътрудничество с артисти: В допълнение към дизайна на бутилките, Moët & Chandon е известен с това, че сътрудничи с артистични таланти за създаването на уникални инсталации и арт проекти, които демонстрират лукса и креативността на марката.
- Луксозни кутийки и подаръци: Moët & Chandon предлага специално проектирани кутийки и подаръчни опаковки, които се използват за специални събития и празници. Те включват ръчно изработени елементи и иновации в дизайна, които подчертават елегантността на подаръка.
- Moët & Chandon за крал Чарлз III: През 2023 година, по повод коронацията на бъдещия крал на Англия, крал Чарлз III, в Уестминстър, Moët & Chandon ще отдаде нова почит на кралското семейство с пускането на специален магнум. Наречен Coronation cuvée 2023, той е част от категорията Moët Impérial. Бутилката, която може да бъде дегустирана, съхранена и/или запазена като сувенир, носи значка в цветовете на британския флаг с датата на коронационната церемония (6 май). Под тази трикольорна значка има черен етикет със златни букви, на който е написано:
Къщата на Moët & Chandon е горда да представи този специален винтаж, за да отпразнува коронацията на Негово Величество Краля.